۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵

مدیرامور اراضی استان بوشهر:

سند تک برگ ۹۳۱ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان عسلویه صادر شد

سند تک برگ ۹۳۱ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان عسلویه صادر شد

بوشهر- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر، از صدور ۹۳۱ هکتار سند تک برگ اراضی کشاورزی شهرستان عسلویه خبر داد.

احمد مشایخی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سند تک برگ حاوی اطلاعات کاملی همچون مساحت، حدود، موقعیت جغرافیایی و مشخصات ملک است و امکان جعل و سوء استفاده به دلیل ثبت الکترونیکی اطلاعات در اینگونه اسناد بسیار کم است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: صدور سند تک برگ موجب هویت بخشیدن به اراضی کشاورزی می شود و کشاورزان از بابت حد و حدود اراضی خود خیالشان آسوده می شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان عسلویه برای ۹۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی اسناد تک برگ صادر و به کشاورزان تحویل داده شده است.

شناسایی ۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان گناوه

مدیر امور اراضی استان بوشهر، از شناسایی ۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان گناوه خبر داد وگفت: براساس ماده یک قانون حفظ کاربری، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها جز در موارد ضروری به تشخیص کمیسیون ممنوع است. بنابراین کشاورزان نباید بدون دریافت مجوز، به ساخت و ساز و اجرای طرح در اراضی کشاورزی اقدام کنند.

مشایخی خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی همواره از دغدغه های مهمی است که باید تلاش های فراوانی در جهت حفظ آنکه ضامن تامین امنیت غذایی است انجام داد. وی بیان کرد: همکاری و همدلی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و تشویق بهره برداران به تجمیع و یکپارچگی اراضی جهت افزایش عملکرد و کیفیت محصولات بسیار حائز اهمیت است و باید در این رستا برنامه های مدون و جامعی تنظیم کرد.

مدیر امور اراضی استان تصریح کرد: رصد اراضی کشاورزی در جهت حفظ کاربری آن باید توسط واحد گشت شهرستان انجام شود که این امر منجر به شناسایی دو مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و اخطار توقف عملیات شد.

شناسایی چهار مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان دشتستان

مشایخی گفت: اقداماتی همچون برداشت یا افزایش شن و ماسه، خاکبرداری و خاکریزی، دپوی مصالح، دیوارکشی اراضی در صورت عدم دریافت مجوز و بدون رعایت ضوابط و مقررات از مصادیق تغییر کاربری غیر مجاز است و از انجام آن در اراضی کشاورزی باید خودداری کرد.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از خرد شدن آن افزود: خروج عرصه های کشاورزی از چرخه تولید، تغییر اقلیم و کاهش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی از اثرات مخرب تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها است.

وی ادامه داد: پایش اراضی کشاورزی در برخی از مناطق استان به صورت هوشمند انجام می شود که به محض تغییر کاربری از طریق سامانه پایش خبر آن دریافت و توسط واحد گشت شهرستان صحت آن بررسی و اقدامات حقوقی آن صورت می پذیرد

مشایخی تصریح کرد: واحد گشت شهرستان دشتستان چهار مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی و برای جلوگیری از ادامه عملیات اخطاریه صادر کرد.

صدور ۱۲۰ سند تک برگ اراضی کشاورزی شهرستان تنگستان

مشایخی گفت: تشکیل پرونده برای مالکین اراضی کشاورزی جهت صدور سند تک برگ پس از رفع تداخل پلاک های مشمول مقررات موازی ملی و امور اراضی انجام می شود که در سامانه سحاک توسط مشاور طرف قراداد اداره ثت اسناد و املاک استان بارگذاری و به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت اظهارنظر ارجاع داده می شود.

مشایخی ضمن اشاره به اهمیت اجرای رفع تداخلات در صدور اسناد تک برگ افزود: با اجرای رفع تداخلات با حل اختلاف بین اراضی ملی و اشخاص، مساحت اراضی غیر ملی و ملی تثبیت می شود و موجب تسهیل در صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی می شود.

وی بیان کرد: برای ۱۲۰ قطعه اراضی کشاورزی شهرستان تنگستان به مساحت هزار و ۲۴ هکتار در سال جاری سند تک برگ صادر شده است.

بازگشت ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان عسلویه به چرخه تولید

مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای احکام تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، پس از انجام هماهنگی های لازم توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عسلویه و سازمان بازرسی کل استان و فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان و با اخذ دستورات قضایی و رعایت تشریفات اداری، با استفاده از ظرفیت امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان برای قلع و قمع ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد.

مشایخی افزود: اجرای قانون برای تغییر کاربری های غیر مجاز که منجر به صدور اخطاریه شده بود با حضور نماینده دادستان شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، فرمانده یگان حفاظت استان سرهنگ دانشمند و تامین امنیت توسط فرماندهی انتظامی شهرستان با حضور نیروهای اعزامی از فرماندهی انتظامی و یگان های تخصصی شهرستان، با ساز و برگ نظامی کامل، با تعداد ۳ خودرو نظامی و تعداد یک دستگاه لودر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ایی و تعداد ۱۵ نفر پرسنل خدوم فراجا، عملیات قلع و قمع در روستای خره از توابع شهرستان عسلویه انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: در این عملیات تعداد ۴۰ مورد مستحدثات غیرمجاز به مساحت تقریبی ۱۷ هکتار که عمدتاً دیوارکشی، ساختمان، فنداسیون بود تخریب شد. همچنین ارزش ریالی اراضی رفع تصرف و آزاده شده ۶۸۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 6235885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha